איך בינה עסקית משפיעה על קבלת החלטות?

מושג שמושך לאחרונה יותר ויותר את תשומת לבם של מנהיגים עסקיים, הוא "בינה עסקית". היכולת להשתמש בתהליך ניתוח מידע איכותי תורמת המון לכל ארגון בכל תחום, וזה מה שיש ל-BI להציע לחברה שלכם: אבחון מדויק שמוביל לקבלת החלטות נכונה יותר.

קבלת החלטות עם bi נעשית בצורה יותר מושכלת ומהירה, בזכות נתונים בזמן אמת ושלל כלים מתקדמים.

מה היא בינה עסקית?

BI היא שילוב של כלים, מערכות, תוכנות ושיטות, לייעול ושיפור תהליכים עסקיים. המטרה היא לחסוך זמן וכסף, לשדרג את איכות ההחלטות והפעולות, ועל ידי כך להגדיל את הפרודוקטיביות והרווחים ולהוביל לצמיחה בריאה.

זה לא מאוד יעיל לדבר על "שיפור תהליכים" כשאתם לא יודעים מה מצריך שיפור. לשם כך, הצעד הראשון הוא לנתח נכון מידע הקשור לפעילויות הליבה שלכם, ולהצליב את הנתונים ם ניתוחים אחרים כגון: השוק, העלות של כל תהליך וההשפעה של החלטות על המחיר הסופי של המוצר.

כל זה אפשרי עם בינה עסקית, שלמעשה מציעה אוטומציה של התהליך הזה ומניחה דוחות מדויקים בידי מנהיגים עסקיים, ובל מסייעת להם לבצע שינויים עם מינימום סיכוי לשגות.

אלה היתרונות העיקריים של BI לעסק שלכם:

חיזוי מגמות

תוכנת ERP עם בינה עסקית, המנטרת את תהליכי החברה, יכולה להציע תחזית של מגמות בשוק. אפשרות זו מסייעת לנצל הזדמנויות, להימנע מטעויות ולקבל החלטות בהתאם. למשל, אם אתם יודעים שצפוי גידול במכירות שלכם, אתם יכולים להתכונן מראש עם גיוס עובדים נוספים.

יצירת יעדים ריאליים

ניתוח שוק המתעלם מגורמים פנימיים לא יביא תוצאות עבור החברה שלך. באופן זה, לא תצליחו להבין מדוע העסק שלכם נכשל, או צמח מעט ביחס לציפיות, אם הסקטור הצליח באופן כללי. כדי לעזור לחברה להקים יעדים יעילים, בינה עסקית מציגה דוחות שלוקחים בחשבון את המצב האמיתי של העסק, מה שנותן לכם את ההזדמנות להכין את החברה לתרחישים שונים בשוק הנוכחי והעתידי.

נתונים שקופים לכולם

אמינות מושכת משקיעים ומבטיחה סולידיות לכל חברה, אבל כדי לבסס זאת, חשוב מאוד שהארגון יקבל נתונים מהימנים.

בינה עסקית, באמצעות המערכות האוטומטיות שלה, מפחיתה במידה ניכרת את הסיכונים לטעויות אנוש בהפקת מידע, מעניקה לו אמינות בעיני מקבלי ההחלטות ומובילה לסביבת עבודה אמינה ומשגשגת יותר.

נוח ופשוט לעבוד כאשר כל הנתונים מוצגים לכולם באותו מקום, לרוחב ולאורך החברה.

מה כדאי לקחת בחשבון כשבוחרים מערכת בינה עסקית?

עלות-תועלת – חשוב למצוא איזון בין התכונות המוצעות למחיר המערכת, בהתאם לתקציב שלכם.

פונקציונליות – הטמעת המערכת צריכה להיות מהירה, והשימוש בה פשוט.

אינטגרציה – קבלת החלטות עם bi לא תהיה יעילה באופן מקסימלי, אם המערכת לא תשתלב היטב עם שאר המערכות שלכם, או תכלול את כל המודולים בתוכה (פיננסים, מכירות, מלאי וכו').

עוד במגזין

החשיבות של ניהול נכסים בעסקים

מעקב אחר נכסי החברה היא משימה חשובה שיכולה לחסוך לחברות כסף וזמן. ניהול נכסים הוא תהליך של מקסום נכסי החברה, שנועד כדי לספק את התשואה

דילוג לתוכן