איך פותחים עוסק מורשה?

יש לכם רעיון עסקי ואתם רוצים לפתוח עסק קטן? בהרבה מקרים ניתן להסתפק בעוסק מורשה ואין צורך לפתוח חברה בע"מ. ישנם גם תחומי עיסוק מסוימים בהם החוק מחייב רישום כעוסק מורשה. אם החלטתם לפתוח עסק ואתם רוצים להירשם כעוסק מורשה,להלן מדריך קצר – איך פותחים עוסק מורשה? ראשית כל אתם צריכים לדעת שפתיחת עסק דורשת רישום במשרדי המע"מ, משרדי מס הכנסה והביטוח הלאומי.

 משרדי המע"מ – התחילו במשרדי מס ערך מוסף, גשו למשרדי המע"מ הקרובים לעסק שלכם עם שלושת המסמכים הבאים: טופס פתיחת עוסק מורשה, צילום של תעודת הזהות, שייק מבוטל בו נמצאים פרטי חשבון הבנק שלכם (אסמכתאות אחרות מטעם הבנק גם כן יתקבלו), חוזה השכירות של העסק ומסמכים נוספים המעידים על הקמת העסק ופעילותו. במקרה שהעסק פועל מהבית, עליכם לוודא שהכתובת הרשומה בתעודת הזהות היא הכתובת המעודכנת.
שימו לב – את הטופס ניתן להוריד באתר האינטרנט של רשות המע"מ, שם גם תוכלו למצוא את רשימת הכתובות של משרדי המע"מ ועוד פרטים רלוונטיים.

 כאשר תסיימו במשרדי המע"מ תקבלו מהם תעודת עוסק מורשה זמנית ושוברי דיווח זמניים. התעודה הרשמית והקבועה תשלח אליכם בדואר, אותו הדבר לגבי שוברי הדיווח. שימו לב שתעודת עוסק מורשה היא מסמך חשוב אותו יש להציג במקום בולט בעסק. לאחר שנרשמתם במשרדי המע"מ אתם מחויבים בהגשת דוחות חודשיים או דו חודשיים, תלוי בהיקף ההכנסות שלכם. 

מס הכנסה – לאחר שהשלמתם את הרישום במשרדי המע"מ עליכם להמשיך לתחנה הבאה שלכם שהיא משרדי מס הכנסה. האמת שבניגוד למשרדי המע"מ, למשרדי מס הכנסה אין צורך להגיע פיזית וניתן ליידע אותם בכתב לגבי פתיחת העסק. יש לעשות זאת באמצעות טופס מיוחד אותו ניתן להוריד ולהדפיס באתר האינטרנט של מס הכנסה. יש ליידע את מס הכנסה על פתיחת העסק לא יאוחר מהיום שבו פתחתם תיק עוסק מורשה במשרדי המע"מ. החל מרגע פתיחת העסק אתם מחויבים בניהול פנקסי חשבונות לפי הכללים אשר נקבעו על ידי מס הכנסה.ביטוח לאומי  – לאחר שנרשמתם כעוסק מורשה במשרדי המע"מ ומס ההכנסה יש גם לפתוח תיק עצמאי בביטוח הלאומי. שימו לב שאם יש לכם חובות כלשהם לביטוח הלאומי זהו גם הזמן בו תדרשו לשלם! לא ניתן להמשיך בתהליך ללא תשלום החובות. לאחר פתיחת התיק בביטוח הלאומי תקבלו פנקס לתשלומים שאותם תצטרכו לשלם מידי חודש. כפי שראית פתיחת עוסק מורשה היא אינה דבר מסובך, כמובן שלהקמת עסק ישנם צדדים נוספים מעבר לרישום ברשויות המס והביטוח הלאומי. מומלץ מאוד לפנות לייעוץ כאשר רוצים להקים עסק מצליח.

עוד במגזין

החשיבות של ניהול נכסים בעסקים

מעקב אחר נכסי החברה היא משימה חשובה שיכולה לחסוך לחברות כסף וזמן. ניהול נכסים הוא תהליך של מקסום נכסי החברה, שנועד כדי לספק את התשואה

דילוג לתוכן